Историята на Групата Ferrero и нейната мисия

От първите стъпки до световния успех

ИСТОРИЯТА НА ЕДНО СЕМЕЙСТВО

Историята на Групата Ferrero е трето поколение история за успеха, в която развитието на една международна компания успява идеално да съчетае миналото, настоящето и бъдещето на едно упорито семейство от областта Пиемонте.

НАЧАЛОТО В АЛБА И ПОСЛЕДВАЩИТЕ ГОДИНИ

Трябва да се върнем в 40-те години на миналия век, за да открием корените на този успех. Това са годините, в които родителите на Микеле, Пиера и Пиетро, превърнали една сладкарница във фабрика. Семейството Фереро е първият италиански производител след Втората световна война, който отваря производствени обекти и офиси в чужбина в сладкарския сектор, превръщайки Компанията в истинска международна Група. Тези първи и решителни стъпки напред сe oсъществяват благодарение на продуктите, „измислени“ от Пиетро Фереро и неговия син Микеле, който по това време е малко момче. Друг ключ към успеха е ефективната мрежа за продажби, организирана от Джовани, братът на Пиетро, който си отива от този свят през 1949 година.

СВЕТОВЕН УСПЕХ


След успеха на компанията в Италия, Микеле Фереро решава да започне производство и в чужбина. През 1956 г. е откритa голямa фабрика в Германия, а малко по-късно и фабрика във Франция. Това е прелюдията към бързото разрастване на Ferrero в Европа, със създаването на търговски офиси и производствени центрове в Белгия, Нидерландия, Австрия, Швейцария, Швеция, Великобритания, Ирландия и Испания. В следващите десетилетия Ferrero става глобална компания, с центрове и предприятия в Северна и Южна Америка, Югоизточна Азия, Източна Европа, Африка, Австралия; а отскоро и в Турция, Мексико и Китай.

ПЪРВИТЕ ПРИДОБИВАНИЯ


През 2015 г. Ferrero започва нова ера в развитието на компанията чрез две важни придобивания. През март компанията получи окончателното одобрение за стартирането на процеса по интеграция с Oltan, сега Ferrero Findik - водеща компания за събиране, печене и търговия с лешници в Турция. Второто придобиване от август същата година е на Thorntons, шоколадовата сладкарска компания, основана през 1911 г. в Обединеното кралство. Thorntons, където работят повече от 3300 души, сега е част от нашето голямо семейство. И двете компании имат богата семейна история и споделят ясен ангажимент да носят радост на своите потребители с висококачествени и първокласни сладкарски продукти.

СОЦИАЛНАТА ОТГОВОРНОСТ НА ГРУПАТА


Днес Ferrero постоянно бива класирана сред първите по репутация компании в света. Със сигурност това се дължи и на инициативите за социална отговорност на Групата. Те са обобщени в КСО стратегията на Ferrero, фокусирана върху иновациите и най-високото качество, прозрачната комуникация, грижата за хората, които са създали и все още градят историята на Групата, подкрепянето на местните общности, насърчаването на активния начин на живот сред младите хора, както и твърдия ангажимент на Kомпанията към развитието на устойчиви селскостопански практики и опазването на околната среда.